вівторок, 24 березня 2015 р.


ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ  ДОШКИ В ПОЗАКЛАСНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ З МАТЕМАТИКИ

Гущина Ірина Володимирівна,
Вчитель фізики та математики
Новостародубської загальноосвітньої школи
І - ІІІ ступенів Петрівської районної ради
         Для сучасної освіти є актуальною проблема створення та впровадження в навчальних закладах таких нових педагогічних та інформаційних технологій, які б забезпечували ефективне засвоєння учнями знань, умінь і навичок. Педагогічні інновації пов’язані сьогодні із застосуванням інтерактивних методів та технологій у навчальній та виховній діяльності педагога. 

Разом з тим, пріоритетним сучасним напрямком розвитку освіти є застосування комп’ютерно-орієнтованих технічних засобів навчання у викладанні, зокрема математики. Інтерактивна дошка поєднує в собі можливості звичайної дошки і відео проектора, на такій дошці можна писати спеціальними маркерами або проектувати будь-яке зображення. Вона дошка має безліч можливостей і функцій.
    Завдяки інтерактивній дошці ми можемо легко пересувати об’єкти, додавати коментарі як за допомогою маркерів, так і за допомогою сенсорної клавіатури, також маємо можливість виділяти ключові слова різним кольором. Всі корективи, що вносилися на протязі усього уроку можна зберегти, при необхідності роздрукувати, а також відкривати на наступному уроці з метою повторення пройденого матеріалу. Розроблена база уроків дозволяє використовувати її в подальшому, удосконалюючи її та доповнюючи необхідним матеріалом, що дає змогу застосувати ці матеріали в паралельному класі, або на наступний рік. І це далеко не всі функції та можливості які має інтерактивна дошка. На урока та в позакласній діяльності з математики використовую програмне забезпечення Smart Notebook та elitePanaboard . Ці програмне забезпечення є багатофункціональними та дають  можливість для створення уроків з різних дисциплін. Наприклад  під час проведення позакласного заходу з математики « Битва екстрасенсів» одночасно застосовувала два програмних забезпечення.
Фрагмент заходу
Тема: Позакласний захід з математики  - телепередача  «Битва екстрасенсів.
Шкільна версія. Математики».
Мета:
·       Підвищувати інтерес учнів до математики сприяти розвитку пізнавальних здібностей;
·       Розвивати пам'ять , логічне та критичне мислення;
·       виховувати вміння працьовати у команді для отримання спільного результату,виховувати культуру математичного мислення та мови.
Обладнання:  мультимедійний проектор, екран,  мультимедійна дошка,   ноутбук,                       столи  та стільці для журі,учасників, ручки, пазли відомих математиків  музична система,музика.
Епіграф заняття: "У математиці є своя краса, як у поезії і музиці. ”
                                                                                                           М. Є. Жуковський
                                                                                                                       Т. Л.Кар
Хід заняття
І.Вступна частина
1.Вступне слово вчителя
- Доброго дня,шановні учасники та шановні гості. Раді вітати вас на проекті «Битва  екстрасенсів. Шкільна версія». Сподіваємось,що вам сподобається у нас на проекті. Дозвольте представити – ведучі проекту –Кравчення Ольга та Гедерім Ігор.
2. Оголошення теми і мети заняття
А ви ,вельмишановні  екстрасенси, повинні показати свої знання з математики та надприродні вміння , які допоможуть вам отримати перемогу на усіх випробуваннях.
3.План проекту
І ведучий:  -Наша програма пройде за таки планом:
 Випробування 1.Завдання за відео зверненням
1.                                                                                                        Випробування 2.Вгадай  відповідь
2.                                                                                                        Динамічна пауза- робота циганки Ази.
ІІ ведучий:
3.                                                                                                        Випробування 3.Вгадай  слово.
4.                                                                                                         Випробування 4 – «Гість програми»
5.                                                                                                        Випробування 5 Бліц- запитання
Вчитель
А також командам допомагатимуть отримати додаткові бали уболівальники
І ведучий:
-Щоб змагання було чесним,
Вибрали журі почесне.
Погляньте разом з вами, друзі,
Хто буде в цім почеснім крузі.(Вітають членів жюрі).
Швець Тетяна Миколаївна – методист РМК
Бурлак Лариса Георгіївна – директор Новостародубської ЗШ І – ІІІ ступенів,
Пустовойтенко Руслана Миронівна – заступник директора з навчально – виховної роботи Новостародубської ЗШ І – ІІІ ступенів
ІІ ведучий:
До вашої уваги учасники проекту:
1.Шевченко Олена - мольфарка;
2.Шевченко Євгенія - знахарка;
3.Корж Аня- провидиця;
4. Іванов Михайло –білий маг.
 5.Фалєєв Олександр - чаклун;
6. Сеньків Владислав - білий маг.
І ведучий:
  Вітайте учасників другої команди
1.Казазян Марета  - провидиця;
2.Антоненко Оксана  - біла відьма;
3.Гавриленко Анастасія- знахарка ;
4.Казазян Олександр - чорний маг;
5. Кударенко Костянтин - чаклун;
6. Левко Яна  - віщунка;
Вчитель
 -Розпочнемо наші випробування. Екстрасенси,удачі вам!!!
ІІ. Основна частина
ІІ ведучий:
1. ВИПРОБОВУВАННЯ – «Відеозвернення»
До вас любі екстрасенси за допомогою звертається учень нашої школить . Послухайте будь ласка.
 - Доброго дня шановні екстрасенси,ведучі,гості! Мене звати Бурлак Артем, мені  12 років. Я навчаюсь у Новостародубській загальноосвітній школі І - ІІІ ст. у 7 класі . Наш вчитель математики – Лариса Георгіївна  доручила мені підготувати доповідь про відомих математиків і дала мені право вибору: П'єр Ферма, Карл Фрідріх Гаус, Рене Декарт, Блез Паскаль, Микола Лобачевський , чи П'єр Ферма Софія Ковалевська . Чи не могли б ви розказати минуле вищевказаних вчених,як вони жили,які науки вивчали,які роботи принесли їм визнання?
Вчитель : правильна та чітка відповідь оцінюється в 1 бал.
Учасники, підходять до  фото,імітують дар передбачення,кажуть:
Бачу, бачу …. Відомою була ця людина…багато чого досягла…числа бачу…цифри – ця людина …математик…і дуже відомий!!!
Кожен учасник «матеріалізує» свої думки.
а) Микола Лобачевський
б)Блез Паскаль
в) Карл Фрідріх Гаус
г) Рене Декарт
д)Софія Ковалевська
е)Микола Лобачевський.

2.ВИПРОБУВАННЯ - «Вгадай  відповідь». Цікаві задачі
- Використовуючи свої надприродні вміння, якомога швидше  дайте відповідь на запитання. Відповіді даєте по черзі,якщо відповіді немає – відповідає той, хто знає в команді (для кожної команди по 12 запитань). Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Для перевірки правильності відповідей до дошки запрошуємо …
І ведучий:
Готові? Питання для першої команди. Починаємо.
1.  Два в квадраті—чотири, три в квадраті—дев”ять. Чому дорівнює кут в квадраті?                   (Дев'яносто градусів).
2. На руках людини10 пальців. Скільки пальців на десяти руках?   (50.)
3.  Що більше третина від половини чи половина від третини?                                          (Однаково.)
4. У трикутника відрізали два кути. Скільки кутів залишилось?(5)

5. Відстань від початку  відліку до точки,що зображає число.
(модуль)

6. Треба розпиляти колоду завдовжки 5 м на частини завдовжки 1 м. Скільки розрізів треба зробити?       (4)
7. Число, що ділиться без остачі на всі натуральні числа.          (0)
8. В одній сім’ї двоє синів і двоє батьків. Скільки у сім’ї чоловіків?      (3)
9. «Трудова книжка» учня.                                           (щоденник)
10. Одиничний вектор. (орт)

11. У родині п’ятеро дітей. Половина з них хлопчики. Як таке можу бути?

      (усі діти-хлопчики)

12.Які числа в минулому вважали абсурдними,фіктивними,числами від Сатани?


                                                                                                                                       
ІІ ведучий:
3 Випробування .Вгадай  слово.
Правильна відповідь оцінється в 1 бал.

Завдання для І команди
Куля-найдосконаліше вираження гармонії,гармонія ж-сутність богів.Тому Земля кругла. Хто є автором цих слів? Його ім’я складається з 7 літер.











8 коментарів:

  1. Я була присутня на цьому заході. Дуже цікаво, незвично, сучасно. Рада за вас, Ірино Володимирівно, що ви беретеся за незвичайне, прагнете до самовдосконалення і самоутвердження. Кому, як не вам шукати нові ідеї у використанні ІКТ. Пропоную опублікувати захід повністю.

    ВідповістиВидалити
  2. Так справді погоджуюсь з Русланою Миронівною, що необхідно опублікувати захід повністю, а взагалі на майбутнє пропоную використовувати веб-камери та мережу Інтернет для перегляду заходу чи уроку не тільки присутніми на уроці а й усіма бажаючими вчителями нашого району.

    ВідповістиВидалити
  3. Ірино Володимирівна, дякую за чудовий приклад використання програмного забезпечення Smart Notebook та elitePanaboard, в позакласній роботі.

    ВідповістиВидалити
  4. Молодець! Цікавий захід. Візьму собі на замітку.

    ВідповістиВидалити
  5. Ірино Володимирівна! Надзвичайно радію Вашим успіхам, вірю в те, що коли в нашій педагогічній сім*ї працюють такі творчі і талановиті вчителі - в Україні буде світле і чудове майбутнє!

    ВідповістиВидалити
  6. Інтерактивна дошка стає незамінним супутником учителя на уроці і в позакласній роботі, відмінним доповненням його слів.
    Учні сприймають інформацію швидше, беруть участь у групових дискусіях, роблячи обговорення ще більш цікавими. Вони дозволяють їм виконувати спільну роботу, вирішувати загальне завдання, проводити перевірку знань відразу у всьому навчальному класі, організувати грамотний зворотний зв'язок “учень - вчитель”. От тільки одна проблема - таких дошок мало або і зовсім немає. А Ірина Володимирівна молодець. Творчих успіхів!

    ВідповістиВидалити
  7. Дуже цікавий позакласний захід. Використання ІКТ в позакласній роботі має велике позитивне, стимулююче, розвивальне та виховне значення. Хотілося б бачити такі заходи в відеозйомці. Спасибі Ірині Володимирівні!

    ВідповістиВидалити
  8. Ірино Володимирівно! Даний захід з його повним інтерактивним контентом - прекрасна можливість перевтілення важкого предмету МАТЕМАТИКА в життєво необхідний і цікавий предмет. "Битва екстрасенсів" уже в закладках, додам власну чечеліївську родзинку і спробую втілити в життя

    ВідповістиВидалити