ВЕБ-КВЕСТУ НА
УРОКАХ МАТЕМАТИКИ.
Дусмурадова Людмила Григорівна,
вчитель математики
Іскрівської
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Анотація:
в роботі розглядається питання використання веб-квесту на уроках математики.
У
зв’язку з активним розвитком інформаційних технологій та їх впровадженням у
різні сфери життя все більшої актуальності набуває формування інформаційної
культури сучасних школярів. Інформаційні технології – з одного боку, це потужний інструмент для
отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, з іншого – ефективний засіб
підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості тощо.
Тому їх треба активно використовувати у навчальному процесі. Одним із
предметів, де найбільш виправдано
використання комп’ютера - математика.Уроки з комп’ютерною підтримкою викликають
велику зацікавленість учнів. Уроки в комп’ютерному класі дозволяють
урізноманітнити види діяльності учнів. Крім того, комп’ютерні уроки дають
можливість ефективно використовувати
диференційований підхід у навчальному процесі. Використання комп’ютерних
програм на уроках математики розвиває інтерес до вивчення предмета, підвищує
ефективність їхньої самостійної роботи, індивідуалізації процесу навчання
шляхом: покращення наочності навчання, сприяння формуванню абстрактних уявлень
про математичні моделі, поглиблення самостійності вивчення курсу, створення
комфортних умов проведення різних форм контролю знань, що допомагає в розробці
індивідуальних заходів для корекції знань учнів у межах досягнення визначених
цілей навчання. Комп’ютер допомагає розвивати розумові здібності: швидкість
мислення, пам’ять, уміння переключати увагу. Використання комп’ютерних
технологій: комп’ютерні презентації, комп’ютерне тестування. В процесі викладання математики я застосовую табличний
процесор MS Excel; програмне забезпечення Maicrosoft Office; програми
для створення презентацій Microsoft Power Point .Кожен елемент із зазначеного
переліку програмних засобів є достатньо
досконалим у своєму роді. Вважаю, що використовуючи їх на уроці по черзі або
разом, можна значною мірою підвищити ефективність навчально-виховного процесу. Використання комп’ютера на уроці математики –
не дань моді, не засіб перекласти на
плечі комп’ютера багатогранну творчу працю вчителя, а лише один із засобів, що
дозволяє інтенсифікувати навчальний процес, активізувати пізнавальну
діяльність, підвищити мотивацію учня до навчання, створити умови для підвищення
ефективності уроку. У своїй роботі я використовую технологію Веб-квест.
Веб-квест - це приклад організації інтерактивноого освітнього середовища.
Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи
іншу навчальну задачу. Веб-квест (webquest) - це проблемне завдання з
елементами рольової гри. Мета роботи в освітньому середовищі-організувати
грамотну роботу навчаючись в Інтернеті, сформувати ключові компетентності
учнів. Веб-квест - це продукт спільної діяльності вчителя і учнів. Результатом
роботи з веб-квестом є публікація мініпроектів у вигляді веб-сторінок.
Веб-квест має певну
структуру:
• Вступ, де чітко описані головні ролі учасників або сценарій
квесту, попередній план роботи, огляд всього квесту.
• Центральне завдання, де чітко визначено підсумковий результат
самостійної роботи.
• Список інформаційних ресурсів (у електронному вигляді на
компакт-дисках, відео - та аудіоносіях, у паперовому вигляді, посилання на
Інтернет-ресурси, адреси веб-сайтів по темі), необхідних для виконання
завдання.
• Ролі. Навчаючись
повинен бути представлений список ролей (від 2 і більше), від імені яких
вони можуть виконати завдання. Для кожної ролі необхідно прописати план роботи
і завдання.
• Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному
учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи).
• Опис критеріїв та параметрів оцінки веб-квесту.
• Керівництво до дій, де описується, як організувати і
представити зібрану інформацію.
• Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий
учасниками при виконанні самостійної роботи над веб-квестом.
При роботі над
веб-квестом розвивається ряд компетенцій:
1. Використання інформаційних технологій для
вирішення професійних завдань (у т. ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення
результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів,
флеш-роликів, баз даних);
2. Самонавчання та самоорганізація;
3. Робота в команді (планування, розподіл
функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
4. уміння знаходити кілька способів
вирішення проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант,
обґрунтовувати свій вибір;
5. Навички публічних виступів (обов'язкове
проведення попереднього захисту та захисту проектів з виступами авторів, з
питаннями, дискусіями).
На уроках математики я
проводжу веб-квести при повторенні матеріалу: у кожній міні-групі є завдання:
знайти цікаву інформацію про якийсь
об'єкт, потім представити цю інформацію іншим на аукціоні даних.
Прикладом веб-квесту стала робота учнів 9, 11 класів з теми: «Трикутник».
Результатом їх роботи є випуск буклету, що є довідником для учнів у підготовці
до ДПА. Мета веб-квесту була досягнута:
1. Більш поглиблено
вивчили дану тему шляхом пошуку інформації, що залишилася за сторінками
підручника геометрії, і розглянули практико-орієнтовані завдання;
2. Створили буклет ,
який допоможе учням підготуватися до ДПА та ЗНО;
3. Розширили свій
кругозір, навчилися працювати в команді.
В даний момент учні 9
класу працюють з веб-квестом на тему «Математична статистика, як інструмент у
дослідженні кількісних характеристик населення села Іскрівки». Метою роботи є
застосування статистичних методів при дослідженні кількісних характеристик населення
села Іскрівки, зокрема, встановлення кількості народжень та смертей по
Іскрівській сільській раді та вивчення
руху населення за період з 2001 по 2013 рік, а також здійснення перспективного
прогнозу чисельності населення. Для досягнення поставленої мети потрібно
вирішити наступні завдання:
• провести статистичне
спостереження;
• визначити кількість
народжень та смертей за 2001-2014роки по Іскрівській сільській раді;
• дослідити рух
населення за вищевказаний період;
• провести аналіз
отриманих даних;
• визначити основні
статистичні показники;
• оцінити зміну
кількісного складу населення;
• подати отримані дані
графічним способом.
Даний веб-квест є узагальнюючим з вивчення
теми «Статистика». Свої дослідження вони розмістять на сайті школи в квітні місяці.
При такій технології
роботи на уроці я бачу наступні результати:
презентації, доповіді,
реферати. Учні вчаться зіставляти, порівнювати, нарешті, приймати інші точки
зору, що і сприяє прагненню до самоосвіти і реалізації своїх здібностей, тобто
учень може відповідати вимогам, що пред'являються до сучасного школяра: вміння
самовизначатися; вмінню самопрезентуватися; вміння працювати в команді; вміння
брати на себе відповідальність.
Таким чином,
використовуючи веб-квест, учасники вчаться здобувати знання самостійно,
вибудовувати роботу за алгоритмом; набувають навички, використовуючи різні види
діяльності, такі, як пошук і систематизація інформації по темі, проведення
дослідження в освітньому середовищі, формулювання виявленої закономірності у
вигляді гіпотези, її доказ і представлення результатів роботи; в процесі роботи
поставлені в ситуацію вибору ролі, теми, ресурсів; вчаться користуватися
різними інформаційними джерелами: матеріалами підручника, ресурсами,
розміщеними в Інтернеті. Я вважаю, що веб-квест - це зручна форма роботи для
активізації навчальної діяльності, підвищення інтересу до предмету.
Крамаренко В.В.
ВідповістиВидалитиЯ цілком згідна з тим, що використовуючи веб-квест, учасники вчаться здобувати знання самостійно, вибудовувати роботу за алгоритмом; набувають навички, використовуючи різні види діяльності, такі, як пошук і систематизація інформації по темі, проведення дослідження в освітньому середовищі, формулювання виявленої закономірності у вигляді гіпотези, її доказ і представлення результатів роботи; в процесі роботи поставлені в ситуацію вибору ролі, теми, ресурсів; вчаться користуватися різними інформаційними джерелами: матеріалами підручника, ресурсами, розміщеними в Інтернеті.
Дуже цікавий матеріал! Хочу сказати, що я погоджуюсь з тим, що використовуючи веб-квест, учасники вчаться здобувати знання самостійно; набувають навички, використовуючи різні види діяльності, такі, як пошук і систематизація інформації по темі, проведення дослідження в освітньому середовищі, формулювання виявленої закономірності у вигляді гіпотези, її доказ і представлення результатів роботи; в процесі роботи поставлені в ситуацію вибору ролі, теми, ресурсів; вчаться користуватися різними інформаційними джерелами: матеріалами підручника, ресурсами, розміщеними в інтернеті.
ВідповістиВидалитиЯ також вважаю, що веб-квест - це зручна форма роботи для активізації навчальної діяльності, підвищення інтересу до предмету.
ВідповістиВидалитиВаш матеріал мене вразив. Я спробую викоритовувати веб-квести на своїх уроках.
ВідповістиВидалитиСьгодення крокує вперед щосекунди. І використання технології веб - квесту на уроках , зокрема і математтики - це нова форма роботи , яка дозволяє дітям використовуючи інтернет ресурси та самостійно знайомитись з новим матеріалом. Також даною збереженою інформацією зможуть користуватися й інші учні, вчителі. Дякую за цікавий матеріал.
ВідповістиВидалитиКомп’ютерні технології надають кожному учневі, спираючись на його інтереси, здібності, особисті цінності й суб’єктивний досвід, можливість самореалізації в пізнавальній та інших видах діяльності, створюють комфортні умови для самовизначення особистості в інформаційному суспільстві. Одним із способів розвитку пізнавальної активності учнів є використання веб-квестів, які дають змогу підвищити активність і привернути увагу учнів до навчання. В цьому можна легко переконатись, відвідавши уроки Людмили Григорівни. Твочих Вам успіхів !
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиВикористання веб - квестів на уроках математики сворює умови для учнів активізувати свою діяльність, вони вчаться зіставляти, порівнювати, нарешті, приймати інші точки зору, що і сприяє прагненню до самоосвіти і реалізації своїх здібностей. Хочу побажати, Вам, здоров’я, здійснення творчих планів!
ВідповістиВидалитиЯ думаю, що дана стаття допоможе вчителям математики ефективніше використовувати ІКТ з метою формування таких позитивних якостей особистості школяра, як розумова активність, пізнавальна самостійність, ініціатива, творчість ,пізнавальний інтерес, потреба в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються. Спасибі і успіхів у творчій діяльності.
ВідповістиВидалитиСьогодення вимагає від учителя великих змін. Як на мене, учитель повинен не просто надавати учням певних знань, а навчити їх мислити, структурувати інформацію та цілеспрямовано відбирати необхідне. Сучасний учитель повинен нести учням не просто нові знання, а новий тип оволодіння інформацією. В зв’язку з цим, особливого значення набуває переорієнтація мислення вчителя на усвідомлення принципово нових вимог до його педагогічної діяльності, до його готовності щодо використання засобів ІКТ у професійній діяльності. Адже, сучасні освітні інформаційні технології – це потужний стимул, який дозволяє розвивати пізнавальну активність учнів, покращує якість знань, сприяє розвитку навичок самостійного отримання знань.
ВідповістиВидалити