вівторок, 24 березня 2015 р.


ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ
 ВЕБ-КВЕСТУ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ.
Дусмурадова Людмила Григорівна,
вчитель математики Іскрівської 
загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Анотація: в роботі розглядається питання використання веб-квесту на уроках математики.
У зв’язку з активним розвитком інформаційних технологій та їх впровадженням у різні сфери життя все більшої актуальності набуває формування інформаційної культури сучасних школярів. Інформаційні технології  – з одного боку, це потужний інструмент для отримання дитиною найрізноманітнішої інформації, з іншого – ефективний засіб підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості тощо.
Тому  їх треба активно використовувати  у навчальному процесі. Одним із предметів,  де найбільш виправдано використання комп’ютера - математика.Уроки з комп’ютерною підтримкою викликають велику зацікавленість учнів. Уроки в комп’ютерному класі дозволяють урізноманітнити види діяльності учнів. Крім того, комп’ютерні уроки дають можливість ефективно використовувати  диференційований підхід у навчальному процесі. Використання комп’ютерних програм на уроках математики розвиває інтерес до вивчення предмета, підвищує ефективність їхньої самостійної роботи, індивідуалізації процесу навчання шляхом: покращення наочності навчання, сприяння формуванню абстрактних уявлень про математичні моделі, поглиблення самостійності вивчення курсу, створення комфортних умов проведення різних форм контролю знань, що допомагає в розробці індивідуальних заходів для корекції знань учнів у межах досягнення визначених цілей навчання. Комп’ютер допомагає розвивати розумові здібності: швидкість мислення, пам’ять, уміння переключати увагу. Використання комп’ютерних технологій: комп’ютерні презентації, комп’ютерне тестування. В процесі  викладання математики я застосовую  табличний  процесор MS Excel; програмне забезпечення Maicrosoft Office; програми для створення презентацій Microsoft Power Point .Кожен елемент із зазначеного переліку  програмних засобів є достатньо досконалим у своєму роді. Вважаю, що використовуючи їх на уроці по черзі або разом, можна значною мірою підвищити ефективність навчально-виховного процесу.  Використання комп’ютера на уроці математики – не дань моді,  не засіб перекласти на плечі комп’ютера багатогранну творчу працю вчителя, а лише один із засобів, що дозволяє інтенсифікувати навчальний процес, активізувати пізнавальну діяльність, підвищити мотивацію учня до навчання, створити умови для підвищення ефективності уроку. У своїй роботі я використовую технологію Веб-квест. Веб-квест - це приклад організації інтерактивноого освітнього середовища. Освітній веб-квест - це сайт в Інтернеті, з яким працюють учні, виконуючи ту чи іншу навчальну задачу. Веб-квест (webquest) - це проблемне завдання з елементами рольової гри. Мета роботи в освітньому середовищі-організувати грамотну роботу навчаючись в Інтернеті, сформувати ключові компетентності учнів. Веб-квест - це продукт спільної діяльності вчителя і учнів. Результатом роботи з веб-квестом є публікація мініпроектів у вигляді веб-сторінок.
Веб-квест має певну структуру:
        Вступ, де чітко описані головні ролі учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, огляд всього квесту.
        Центральне завдання, де чітко визначено підсумковий результат самостійної роботи.
        Список інформаційних ресурсів (у електронному вигляді на компакт-дисках, відео - та аудіоносіях, у паперовому вигляді, посилання на Інтернет-ресурси, адреси веб-сайтів по темі), необхідних для виконання завдання.
        Ролі. Навчаючись  повинен бути представлений список ролей (від 2 і більше), від імені яких вони можуть виконати завдання. Для кожної ролі необхідно прописати план роботи і завдання.
        Опис процедури роботи, яку необхідно виконати кожному учаснику квесту при самостійному виконанні завдання (етапи).
        Опис критеріїв та параметрів оцінки веб-квесту.
        Керівництво до дій, де описується, як організувати і представити зібрану інформацію.
        Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками при виконанні самостійної роботи над веб-квестом.
При роботі над веб-квестом розвивається ряд компетенцій:
1.       Використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань (у т. ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, флеш-роликів, баз даних);
2.       Самонавчання та самоорганізація;
3.       Робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль);
4.       уміння знаходити кілька способів вирішення проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
5.       Навички публічних виступів (обов'язкове проведення попереднього захисту та захисту проектів з виступами авторів, з питаннями, дискусіями).
На уроках математики я проводжу веб-квести при повторенні матеріалу: у кожній міні-групі є завдання: знайти цікаву інформацію про якийсь  об'єкт, потім представити цю інформацію іншим на аукціоні даних. Прикладом веб-квесту стала робота учнів 9, 11 класів з теми: «Трикутник». Результатом їх роботи є випуск буклету, що є довідником для учнів у підготовці до ДПА. Мета веб-квесту була досягнута:
1. Більш поглиблено вивчили дану тему шляхом пошуку інформації, що залишилася за сторінками підручника геометрії, і розглянули практико-орієнтовані завдання;
2. Створили буклет , який допоможе учням підготуватися до ДПА та ЗНО;
3. Розширили свій кругозір, навчилися працювати в команді.
В даний момент учні 9 класу працюють з веб-квестом на тему «Математична статистика, як інструмент у дослідженні кількісних характеристик населення села Іскрівки». Метою роботи є застосування статистичних методів при дослідженні кількісних характеристик населення села Іскрівки, зокрема, встановлення кількості народжень та смертей по Іскрівській  сільській раді та вивчення руху населення за період з 2001 по 2013 рік, а також здійснення перспективного прогнозу чисельності населення. Для досягнення поставленої мети потрібно вирішити наступні завдання:
• провести статистичне спостереження;
• визначити кількість народжень та смертей за 2001-2014роки по Іскрівській сільській раді;
• дослідити рух населення за вищевказаний період;
• провести аналіз отриманих даних;
• визначити основні статистичні показники;
• оцінити зміну кількісного складу населення;
• подати отримані дані графічним способом.
 Даний веб-квест є узагальнюючим з вивчення теми «Статистика». Свої дослідження вони розмістять на сайті школи в квітні місяці.
При такій технології роботи на уроці я бачу наступні результати:
презентації, доповіді, реферати. Учні вчаться зіставляти, порівнювати, нарешті, приймати інші точки зору, що і сприяє прагненню до самоосвіти і реалізації своїх здібностей, тобто учень може відповідати вимогам, що пред'являються до сучасного школяра: вміння самовизначатися; вмінню самопрезентуватися; вміння працювати в команді; вміння брати на себе відповідальність.
Таким чином, використовуючи веб-квест, учасники вчаться здобувати знання самостійно, вибудовувати роботу за алгоритмом; набувають навички, використовуючи різні види діяльності, такі, як пошук і систематизація інформації по темі, проведення дослідження в освітньому середовищі, формулювання виявленої закономірності у вигляді гіпотези, її доказ і представлення результатів роботи; в процесі роботи поставлені в ситуацію вибору ролі, теми, ресурсів; вчаться користуватися різними інформаційними джерелами: матеріалами підручника, ресурсами, розміщеними в Інтернеті. Я вважаю, що веб-квест - це зручна форма роботи для активізації навчальної діяльності, підвищення інтересу до предмету.

10 коментарів:

  1. Крамаренко В.В.
    Я цілком згідна з тим, що використовуючи веб-квест, учасники вчаться здобувати знання самостійно, вибудовувати роботу за алгоритмом; набувають навички, використовуючи різні види діяльності, такі, як пошук і систематизація інформації по темі, проведення дослідження в освітньому середовищі, формулювання виявленої закономірності у вигляді гіпотези, її доказ і представлення результатів роботи; в процесі роботи поставлені в ситуацію вибору ролі, теми, ресурсів; вчаться користуватися різними інформаційними джерелами: матеріалами підручника, ресурсами, розміщеними в Інтернеті.

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже цікавий матеріал! Хочу сказати, що я погоджуюсь з тим, що використовуючи веб-квест, учасники вчаться здобувати знання самостійно; набувають навички, використовуючи різні види діяльності, такі, як пошук і систематизація інформації по темі, проведення дослідження в освітньому середовищі, формулювання виявленої закономірності у вигляді гіпотези, її доказ і представлення результатів роботи; в процесі роботи поставлені в ситуацію вибору ролі, теми, ресурсів; вчаться користуватися різними інформаційними джерелами: матеріалами підручника, ресурсами, розміщеними в інтернеті.

    ВідповістиВидалити
  3. Я також вважаю, що веб-квест - це зручна форма роботи для активізації навчальної діяльності, підвищення інтересу до предмету.

    ВідповістиВидалити
  4. Ваш матеріал мене вразив. Я спробую викоритовувати веб-квести на своїх уроках.

    ВідповістиВидалити
  5. Сьгодення крокує вперед щосекунди. І використання технології веб - квесту на уроках , зокрема і математтики - це нова форма роботи , яка дозволяє дітям використовуючи інтернет ресурси та самостійно знайомитись з новим матеріалом. Також даною збереженою інформацією зможуть користуватися й інші учні, вчителі. Дякую за цікавий матеріал.

    ВідповістиВидалити
  6. Комп’ютерні технології надають кожному учневі, спираючись на його інтереси, здібності, особисті цінності й суб’єктивний досвід, можливість самореалізації в пізнавальній та інших видах діяльності, створюють комфортні умови для самовизначення особистості в інформаційному суспільстві. Одним із способів розвитку пізнавальної активності учнів є використання веб-квестів, які дають змогу підвищити активність і привернути увагу учнів до навчання. В цьому можна легко переконатись, відвідавши уроки Людмили Григорівни. Твочих Вам успіхів !

    ВідповістиВидалити
  7. Використання веб - квестів на уроках математики сворює умови для учнів активізувати свою діяльність, вони вчаться зіставляти, порівнювати, нарешті, приймати інші точки зору, що і сприяє прагненню до самоосвіти і реалізації своїх здібностей. Хочу побажати, Вам, здоров’я, здійснення творчих планів!

    ВідповістиВидалити
  8. Я думаю, що дана стаття допоможе вчителям математики ефективніше використовувати ІКТ з метою формування таких позитивних якостей особистості школяра, як розумова активність, пізнавальна самостійність, ініціатива, творчість ,пізнавальний інтерес, потреба в самоосвіті, здатність адаптуватися до умов, що змінюються. Спасибі і успіхів у творчій діяльності.

    ВідповістиВидалити
  9. Сьогодення вимагає від учителя великих змін. Як на мене, учитель повинен не просто надавати учням певних знань, а навчити їх мислити, структурувати інформацію та цілеспрямовано відбирати необхідне. Сучасний учитель повинен нести учням не просто нові знання, а новий тип оволодіння інформацією. В зв’язку з цим, особливого значення набуває переорієнтація мислення вчителя на усвідомлення принципово нових вимог до його педагогічної діяльності, до його готовності щодо використання засобів ІКТ у професійній діяльності. Адже, сучасні освітні інформаційні технології – це потужний стимул, який дозволяє розвивати пізнавальну активність учнів, покращує якість знань, сприяє розвитку навичок самостійного отримання знань.

    ВідповістиВидалити