вівторок, 24 березня 2015 р.


ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСАНКИ

Якименко Олександр Юрійович,
вчитель трудового навчання та основ здоров'я
НовостародубськОЇ ЗШ І-ІІІ ступенів 
Петрівського району

 УРОК 

Мета: Навчальна: Ознайомити учнів з різними техніками в писанкарстві; розширити і поглибити знання учнів про народну символіку, історію писанкарства; навчити виготовляти писанку мальованка;  
Розвивальна: формувати навички виготовлення писанок розвивати почуття композиції у визначеній формі (форми яйця), колірного рішення образу;  розвивати  художню уяву, естетичний смак;
Виховна: Прищеплювати любов до народного мистецтва писанкарства; продовжувати виховувати охайність під час виконання робіт; формувати шанобливе ставлення до Українських народних традицій.
Обладнання: Лоточок з яйцями, посуд із готовими барвниками для фарбування яєць, розчин оцту, лотки для просушування яєць, серветки, свічка, фарби, одноразовий посуд, пристрій для занурування яєць у барвники, програмове забезпечення «elite Panaboard», мультимедійна дошка, проектор, презентації, веб камера.
Тип уроку: Практична  робота.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Визначення  готовностi  учнiв до  уроку. Призначає чергових.
 ІІ. Актуалізація навчальної діяльності учнів.
 Фронтальна бесіда: Аналіз попередніх робіт (писанок). Учні аналізують роботи і відповідають на питання вчителя.
а) які найбільше вам сподобались роботи, чому?
б) чи зустрілися в цих роботах орнаменти чи техніки писанкарства, які вам уже відомі , як що так то які?
в) давайте пригадаємо які ви знаєте техніки писанкарства.
IІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Дітям пропонується переглянути відеоролик «сучасні методи оздоблення писанок». Після перегляду ролика діти роблять аналіз і діляться враженнями.
IV. Повiдомлення  теми  уроку.
«Технологія виготовлення Української писанки».
V.  Основна частина. 
1. Демонстрація. Вчитель демонструє одну із технік писанкарства «Капанка».
Після демонстрації діти відповідають на питання вчителя.
а) яку ви техніку тільки що побачили?
б) чи знаєте ви чому вона так називається?
в) яку функцію відіграє віск у цій техніці?
2. Практична робота.
Інструктаж з техніки безпеки. Два учні інструктують інших, а інші по бажанню доповнюють. (1 хв.)
1) Віртуальна практична робота (Створення віртуальної писанки) (5 хв.)
Робота на старт дошці. (1 писанка) На дошці зображене яйце, а навкруги нього різні символи. Дітям пропонується створити писанку, розставляючи символи в середині яйця. Під час розставляння символів діти аналізують символ і місце його розташування.(2 писанка) ) На дошці зображене яйце, а навкруги нього різні кольори. Дітям пропонується створити писанку, розставляючи кольори в середині яйця. Під час розставляння кольорів діти аналізують колір.
Після закінчення практичної роботи діти діляться враженнями. Після чого переходять до другого етапу практичної роботи.
2) Практична робота. (створення писанки в техніці «мальованка») (10 хв.)
Клас ділиться на 4 групи. Кожній групі дається завдання:
1 група – створити писанку із геометричними символами
2 група – створити писанку із рослинними символами
3 група – створити писанку із тваринними символами
4 група – створити писанку за особистою фантазією використовуючи різні орнаменти.
Під час практичної роботи грає музика (Назарій Яремчук «Писанка»).
Після закінчення практичної роботи кожна група звітує:
1 значення символа;
2 значення кольору;
3 що ви хотіли сказати своєю писанкою.
Після звіту груп учасники вітають себе аплодисментами за вдалу працю. Вчитель залишає учнівські роботи у своїй колекції.
VI Закріплення
1. Прентації. Ми з вами гарно попрацювали під час практичної роботи, а зараз я пропоную вам трішечки відпочити і переглянути презентації які підготували ваші однокласників на тему «Писанкарство».
Після чого ми з вами пройдемо тестування
1 презентаця: «Основи технології писанкарства»
2 презентаця: «Орнаменти писанкарства. Символи в писанкарстві»
3 презентаця: «Технологія виготовлення воскової писанки»
2. Тестування. Діти розсідаються за комп’ютери і проходять тестування
VII Домашня робота
1. «Відомі дизайнери» усно;
2. «Історія одягу» повідомлення;
3. «Дизайн одягу» презентація.

5 коментарів:

  1. Із почином, вас, Олександре Юрійовичу! Вітаю на Інтернет-конференції! Дуже шкодую, що не була присутня на цьому уроці. Розумію, що конспект уроку не може передати дух, настрій, очі дітей, міміку вчителя. Він тільки стенографує методи і прийоми. Чула позитивні відгуки і приємні враження від колег, які відвідали урок. Якщо ваш урок вам сподобався, пропоную зробити його відеозапис. Успіхів вам.

    ВідповістиВидалити
  2. Справді, я з Вами погоджуюсь Руслана Миронівна, я був присутній на уроці в Олександра Юрійовича і черговий раз переконався, що фахова майстерність вчителя складається з багатьох чинників. Даний урок ще раз довів, що є безліч можливостей використання інформаційних технологій – від самостійного складання досить досконалих програм, створення своїх сторінок у просторі Internet, дистанційного навчання до занурення у світ найкращих музейних колекцій, бібліотек .

    ВідповістиВидалити
  3. Дякую Олександре Юрійовичу! Відвідувала даний урок. Досить цікаве поєднання на уроці інтерактивної дошки та веб камери. Це новий виток в застовування ІКТ на уроках. Візьму собі на замітку.

    ВідповістиВидалити
  4. Дякую за цікавий допис молодий колего. Використання новітніх інформаційних технологій на уроках вирішує низку важливих педагогічних завдань: робить процес навчання більш наочним; підвищує об′єктивність оцінювання; створює умови для здійснення індивідуального підходу до навчання; скорочує час перевірки знань.За рахунок впровадження комп'ютерних технологій на уроках є можливість використання додаткового матеріалу, підвищується ступінь наочності, посилюється мотивація навчання і, як наслідок - підвищується інтерес до предмета, в тому числі і за рахунок привабливості комп'ютерної техніки.

    ВідповістиВидалити
  5. Дякую за цікавий допис молодий колего. Використання новітніх інформаційних технологій на уроках вирішує низку важливих педагогічних завдань: робить процес навчання більш наочним; підвищує об′єктивність оцінювання; створює умови для здійснення індивідуального підходу до навчання; скорочує час перевірки знань.За рахунок впровадження комп'ютерних технологій на уроках є можливість використання додаткового матеріалу, підвищується ступінь наочності, посилюється мотивація навчання і, як наслідок - підвищується інтерес до предмета, в тому числі і за рахунок привабливості комп'ютерної техніки.

    ВідповістиВидалити