вівторок, 24 березня 2015 р.


ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ
Хомич Людмила Миколаївна, вчитель хімії та біології 
Володимирівської загальноосвітньої школи
 І - ІІІ ступенів Петрівської районної ради

 Практика викладання дисциплін природничого циклу протягом останніх років показує, що є певні труднощі в опануванні великої кількості інформаційного матеріалу, яким перенасичені програми.  Відчутним у роботі з дітьми стало те, що традиційні підходи до викладання природничих дисциплін не формують в учнів головної сьогоденної потреби й уміння вчитися, уміння самостійно працювати з інформацією, уміння самостійно усвідомлено оволодівати навчальним матеріалом, виділяти головне і відхиляти другорядне.

У зв’язку з переорієнтацією освіти з академічних досягнень на особистість ,  МО вчителів природничих дисциплін працювало над  науково – методичною  проблемою  «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» та реалізувало завдання  використання  ІКТ технологій на уроках хімії, біології, географії.
   Одним з головних завдань у викладанні предметів  природничого   циклу  є формування «інформаційної» особистості, яка володіє інформаційною компетентністю, інформаційною грамотністю, інформаційним стилем мислення, має інформаційну поведінку та інформаційний світогляд.
В сучасній школі  інформаційні технології можна  використовуються вчителями практично на кожному уроці при:
поясненні нового матеріалу – мультимедійний супровід (комп'ютерні демонстрації досліджуваних явищ, презентації, аудіо-, , навчальні відеоролики, комп'ютерні моделі експериментів, кольорові малюнки і фото, слайд-шоу, анімації короткі і сюжетні, створення наочного роздаткового матеріалу);
розв’язуванні завдань (електронні задачники, «Мультзадачник з хімї»);
проведенні комп'ютерних лабораторних та практичних робіт, обробці учнями експериментальних даних (робота у віртуальній лабораторії, побудова таблиць, графіків, створення звітів);
перевірці знань учнів (контроль рівня знань з використанням тестових завдань, розробленні контрольних і самостійних робіт, комп'ютерному тестуванні).
Перевага уроків природничо циклу з використанням інформаційних технологій полягає в тому, що за допомогою них можна реалізувати ідею індивідуального, диференційованого процесу навчання,  підготувати учнів до активної роботи і життя в сучасних умовах інформаційного суспільства.
 Результативність впровадження ІКТ на уроках природничого циклу полягає в тому, що уроки з використанням інформаційних технологій – це потужний стимул до навчання. За допомогою таких уроків активізуються психічні процеси учнів: сприйняття, увага, пам'ять, мислення; набагато активніше і швидше відбувається збудження пізнавального інтересу. Людина за своєю природою більше довіряє очам, і більше, ніж 80 % інформації сприймається і запам'ятовується нею через зоровий аналізатор.
Застосування інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках природничого циклу та  в  позакласній роботі дозволяє створити адаптивну систему навчання, яка сприяє розвитку пізнавальної діяльності, дає учням широкі можливості вільного вибору власної траєкторії навчання, підвищує оперативність і об’єктивність контролю та оцінки результатів навчання, гарантує безперервний зв’язок у відносинах «учитель–учень», сприяє індивідуалізації навчальної діяльності, підвищує мотивацію навчання, розвиває в учнів продуктивні, творчі функції мислення, інтелектуальні здібності, сприяє швидкому реагуванню учнів у використанні отриманої інформації, тобто розвиває в учнів креативне мислення.

7 коментарів:

  1. Погоджуюся з Вами, щорезультативність впровадження ІКТ на уроках природничого циклу полягає в тому, що уроки з використанням інформаційних технологій – це потужний стимул до навчання. За допомогою таких уроків активізуються психічні процеси учнів: сприйняття, увага, пам'ять, мислення; набагато активніше і швидше відбувається збудження пізнавального інтересу.

    ВідповістиВидалити
  2. Погоджуюся з автором статті, що перевага уроків з використанням інформаційних технологій полягає в тому, що за допомогою них можна реалізувати ідею індивідуального, диференційованого процесу навчання, підготувати учнів до активної роботи і життя в сучасних умовах інформаційного суспільства.

    ВідповістиВидалити
  3. Дійсно, Людмила Миколаївна вдало підкреслила переваги використання ІКТ на уроках природничого циклу. Хочеться додати лише те, що постійне використання комп'ютерних технологій на уроках не тільки підвищує інтерес учнів до предмету, а також дає змогу вчителю самовдосконалюватись.

    ВідповістиВидалити
  4. Використання ІКТ розставить всі крапки над "І", тому, що учень чітко буде знати, навіщо йому насправді потрібно вчитися. Удачі в усіх Ваших починаннях...

    ВідповістиВидалити
  5. Завдяки поєднанню традиційних педагогічних технологій та ІКТ вдається зробити урок більш насиченим та цікавим, донести більше інформації до кожного учня.Дякую!!!

    ВідповістиВидалити
  6. Погоджуюся з автором статті, що використання ІКТ - це потужний стимул до навчання, до самостійного творчого пошуку. Бажаю творчих успіхів.

    ВідповістиВидалити
  7. Використання ІКТ на уроках природничого циклу дозволяє учителю провести цікавий урок на сучасному рівні, а учням - отримати знання з інформаційного джерела, яке їм найбільш цікаве для сприйняття.

    ВідповістиВидалити