четвер, 19 березня 2015 р.


ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
(Розробка уроку на тему: «Розвязування вправ на всі дії з раціональними числами»)

Мосієнко Тамара Володимирівна,
учитель математики Новостародубської
ЗШ І – ІІІ ступенів Петрівської районної ради

У Концепції загальної середньої освіти зазначено: «Освіта ХХІ століття – це освіта для людини ХХІ століття, це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості і культури всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу країни».


      У галузі шкільної освіти взято курс на гуманізацію і демократизацію навчання, головною метою якого є розвиток особистості як найвищої цінності суспільства.
      Одним з напрямів формування особистості школяра, його потенційних можливостей є впровадження інформаційних комп’ютерних технологій у навчальний процес. Комп’ютерні технології навчання – це процес підготовки й передачі інформації за допомогою комп’ютера.
      Сьогодні з огляду на сучасність, учитель має вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Навіщо це потрібно? Мозок дитини набагато легше сприйматиме інформацію на уроці за допомогою медіа засобів.
     Ще Б. Паскаль зазначав, що предмет математики є таким серйозним, що зробити його цікавим не тільки можна, а й потрібно. Тому на уроках математики комп’ютер є доцільним засобом навчання й ефективним помічником учителеві в розв’язанні проблем викладання математики. Використовуючи комп’ютер, маю можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити запити кожного учня. Стараюся навчити кожну дитини за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезний обсяг інформації. Тому організовую навчальний процес так, щоб кожна дитина активно, зацікавлено працювала на уроці, бачила результати своєї праці й могла їх оцінити.
       Вважаю,що у розв’язанні цього складного завдання потрібно поєднувати традиційні методи навчання та сучасні інформаційні технології, у тому числі й комп’ютерні.
          Цей метод навчання є досить привабливим, допомагає краще оцінити здібності й знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми й методи навчання.
         Готуючись до уроку з використанням ІКТ, складаю план уроку відповідно до його цілей; добираючи навчальний матеріал, дотримуюся основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін.
        Використовую комп’ютерні презентації MicrosoftPowerPoint  з різними цілями та на різних етапах навчання:
-         під час пояснення нової теми з коментуванням вчителя: урок проходить у вигляді шкільної лекції, де учні не тільки слухають, продивляються інформацію на екранах, конспектують, а й відповідають на запитання, розв’язують задачі за наведеним зразком;
-         для контролю набутих теоретичних знань: презентація містить запитання з наступною появою правильної відповіді (спочатку учень відповідає на питання, а потім всі читають правильну відповідь на екрані)..
-         для індивідуальних завдань сильнішим учням: у позаурочний час учень готує презентацію на дану тему(довідки з історії розвитку математики, про видатних вчених математиків, тощо) ,а потім на уроці представляє її іншим учням. Це спонукає учнів до пошуку потрібної інформації, а також сприяє розвитку творчого мислення, вміння правильно та стисло формулювати свої думки.
Програму обробки малюнків Paint використовую з такими цілями:
-         для побудови графіків функцій;
-         для побудови геометричних фігур та дослідження їх властивостей;
-         для побудови у системі координат точок за їх координатами, а також для знаходження координат точок.
Комп’ютерні програми – це знаряддя для проведення досліджень,наочного цікавого представлення інформації. Перевірки знань, умінь і навичок у цікавій для учнів формі.  





5 коментарів:

  1. Тамаро Володимирівна дуже гарна презентація до уроку, зрозуміла та лаконічна. Взагалі сьогодні з огляду на сучасність, учитель має вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Що у Вас дуже вдало вийшло на даному уроці.))

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже змістовний і цікавий урок з використанням ІКТ тенологій, вдале поєднання презентації. Погоджуюсь ,що дійсно кожна дитина на такому уроці буде активною, зацікавлено працюватиме .

    ВідповістиВидалити
  3. Головна ідея, викладена у статті - зробити урок математики цікавим за допомогою ІКТ. Шестикласникам насправді було цікаво на уроці, задоволення отримали усі присутні. Оживити урок математики, наблизити його до реального життя, перетворити цифри у свідчення природи - такі перші результати. Учитель використав місцевий матеріал, мова йшла про природу нашого села. Не вистачило лише математичних дій, які б продемонстрували результати дослідження, що й було рекомендовано вчителю.

    ВідповістиВидалити
  4. Використання мультимедійних презентацій вчителем може якнайкраще забезпечити наочність, тому що у дітей більш розвинена зорова та емоційна пам’ять. А також за допомогою власних презентацій Microsoft Power Point вдається компенсувати відсутність в існуючих підручниках матеріалів, де відображено сучасні наукові досягнення. Молодець! Так тримати!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Юліє Квентинівно! Дякуємо за наших дівчат і за школу вчителів математики. Вони вами захоплюються. І перші спроби використання ІКТ на уроках математики - це від вас. Здоровя вам і найкращі побажання.

      Видалити