ВИКОРИСТАННЯ ІКТ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
(Розробка уроку на тему: «Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами»)
(Розробка уроку на тему: «Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами»)
Мосієнко Тамара Володимирівна,
учитель математики Новостародубської
ЗШ І – ІІІ ступенів Петрівської районної ради
У Концепції
загальної середньої освіти зазначено: «Освіта ХХІ століття – це освіта для
людини ХХІ століття, це час переходу до високотехнологічного інформаційного
суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості і культури
всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального
поступу країни».
У галузі шкільної освіти взято курс на
гуманізацію і демократизацію навчання, головною метою якого є розвиток
особистості як найвищої цінності суспільства.
Одним з напрямів формування особистості школяра,
його потенційних можливостей є впровадження інформаційних комп’ютерних
технологій у навчальний процес. Комп’ютерні технології навчання – це процес
підготовки й передачі інформації за допомогою комп’ютера.
Сьогодні
з огляду на сучасність, учитель має вносити в навчальний процес нові методи
подачі інформації. Навіщо це потрібно? Мозок дитини набагато легше сприйматиме
інформацію на уроці за допомогою медіа засобів.
Ще Б.
Паскаль зазначав, що предмет математики є таким серйозним, що зробити його
цікавим не тільки можна, а й потрібно. Тому на уроках математики комп’ютер є
доцільним засобом навчання й ефективним помічником учителеві в розв’язанні
проблем викладання математики. Використовуючи комп’ютер, маю можливість
подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити запити кожного учня.
Стараюся навчити кожну дитини за короткий проміжок часу освоювати,
перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезний обсяг
інформації. Тому організовую навчальний процес так, щоб кожна дитина активно,
зацікавлено працювала на уроці, бачила результати своєї праці й могла їх
оцінити.
Вважаю,що у розв’язанні цього складного завдання потрібно поєднувати
традиційні методи навчання та сучасні інформаційні технології, у тому числі й
комп’ютерні.
Цей метод навчання є досить привабливим, допомагає краще оцінити
здібності й знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні
форми й методи навчання.
Готуючись до уроку з використанням ІКТ, складаю план уроку відповідно до
його цілей; добираючи навчальний матеріал, дотримуюся основних дидактичних
принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого
підходу, науковості та ін.
Використовую комп’ютерні презентації MicrosoftPowerPoint з різними цілями та на різних етапах
навчання:
-
під
час пояснення нової теми з коментуванням вчителя: урок проходить у вигляді
шкільної лекції, де учні не тільки слухають, продивляються інформацію на
екранах, конспектують, а й відповідають на запитання, розв’язують задачі за
наведеним зразком;
-
для
контролю набутих теоретичних знань: презентація містить запитання з наступною
появою правильної відповіді (спочатку учень відповідає на питання, а потім всі
читають правильну відповідь на екрані)..
-
для
індивідуальних завдань сильнішим учням: у позаурочний час учень готує
презентацію на дану тему(довідки з історії розвитку математики, про видатних
вчених математиків, тощо) ,а потім на уроці представляє її іншим учням. Це
спонукає учнів до пошуку потрібної інформації, а також сприяє розвитку творчого
мислення, вміння правильно та стисло формулювати свої думки.
Програму
обробки малюнків Paint використовую з такими цілями:
-
для
побудови графіків функцій;
-
для
побудови геометричних фігур та дослідження їх властивостей;
-
для
побудови у системі координат точок за їх координатами, а також для знаходження
координат точок.
Комп’ютерні
програми – це знаряддя для проведення досліджень,наочного цікавого
представлення інформації. Перевірки знань, умінь і навичок у цікавій для учнів
формі.
Тамаро Володимирівна дуже гарна презентація до уроку, зрозуміла та лаконічна. Взагалі сьогодні з огляду на сучасність, учитель має вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Що у Вас дуже вдало вийшло на даному уроці.))
ВідповістиВидалитиДуже змістовний і цікавий урок з використанням ІКТ тенологій, вдале поєднання презентації. Погоджуюсь ,що дійсно кожна дитина на такому уроці буде активною, зацікавлено працюватиме .
ВідповістиВидалитиГоловна ідея, викладена у статті - зробити урок математики цікавим за допомогою ІКТ. Шестикласникам насправді було цікаво на уроці, задоволення отримали усі присутні. Оживити урок математики, наблизити його до реального життя, перетворити цифри у свідчення природи - такі перші результати. Учитель використав місцевий матеріал, мова йшла про природу нашого села. Не вистачило лише математичних дій, які б продемонстрували результати дослідження, що й було рекомендовано вчителю.
ВідповістиВидалитиВикористання мультимедійних презентацій вчителем може якнайкраще забезпечити наочність, тому що у дітей більш розвинена зорова та емоційна пам’ять. А також за допомогою власних презентацій Microsoft Power Point вдається компенсувати відсутність в існуючих підручниках матеріалів, де відображено сучасні наукові досягнення. Молодець! Так тримати!
ВідповістиВидалитиЮліє Квентинівно! Дякуємо за наших дівчат і за школу вчителів математики. Вони вами захоплюються. І перші спроби використання ІКТ на уроках математики - це від вас. Здоровя вам і найкращі побажання.
Видалити