вівторок, 24 березня 2015 р.


ВИКОРИСТАННЯ ІКТ  НА УРОКАХ ПРИРОДОЗНАВСТВА
Петрова Алла Миколаївна, 
вчитель початкових класів
Новостародубської ЗШ І – ІІІ ступенів

Якщо говорити про початкову школу, то впровадження інформаційно-комп’ютерних технологій у навчально-виховний процес є  доцільним і перспективним.
      Що ж таке ІКТ?

Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, засобом здійснення яких є комп'ютер. Таким чином, інформаційно-комунікаційна технологія навчання (ІКТ) – це сукупність педагогічних методів і технічних засобів, направлених на реалізацію навчальної мети шляхом використання інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж, що максимально забезпечує ефективність навчального процесу. Інформаційні технології стають потужним багатофункціональним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.
    Активний розвиток та впровадження інформаційних технологій у різні сфери життя, в тому числі в освіту, ставить перед школою завдання формування інформаційної культури сучасних школярів. Комп’ютерні технології – це потужний інструмент для одержання дитиною найрізноманітнішої інформації, ефективний засіб підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості тощо. Необхідно враховувати, що до школи приходять нові покоління дітей, які живуть в інформаційному, динамічному, емоційно напруженому середовищі.
    Інформаційні технології стають  потужним багатофункціональним засобом навчання. Їх використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.
    Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення,  оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. У доповідній записці колегії Міністерства освіти і науки України «Про підсумки переходу початкової школи на новий зміст та структуру навчання» вказано на необхідність посилення практичного спрямування навчального процесу у навчальних програмах та підручниках через урізноманітнення видів діяльності учнів, добору і поєднання методів навчання так, щоб засвоєння змісту було активним, усвідомленим, достатньо емоційним.
    Одним із головних завдань  початкової школи є застосування ІКТ у процесі вивчення більшості навчальних предметів у рамках програми. Основним  видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні уроки.
  Впроваджуючи в педагогічний досвід мультимедіа-технології , виявила ряд позитивних чинників, оскільки мультимедійний урок – це форма організації спільної діяльності вчителя і учнів, результативність якої досягається застосуванням кількох мультимедійних технологій на всіх етапах уроку. Дану технологію можна розглядати як пояснювально-ілюстративний метод навчання, основним призначенням якого є організація засвоєння інформації на основі сполучення навчального матеріалу з його зоровим сприйняттям. На всіх уроках в початкових класах доцільно використовувати новітні інформаційні технології не тільки для навчання учнів, а й для всебічного розвитку педагога. Найцікавішими для учнів початкових класів є уроки з природознавства, математики та української мови, де  мультимедійні уроки проходять у вигляді презентації, фізкультхвилинки учні  виконують залюбки дивлячись на екран мультимедійної дошки.  

Урок природознавства у 2 класі.
Тема: Чому восени добре збирати гриби
Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби ; навчити розрізняти їстівні і
не їстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.
   На уроці, під час узагальнення і систематизації знань учнів використовую презентацію «Дивовижний світ грибів»,  яка передбачає різні види роботи: гру «Їстівне не їстівне», інформацію для допитливих, складання пам’ятки грибнику початківцю,  перші ознаки отруєння, складання порівняльної таблиці їстівних і не їстівних грибів. Навчальні картинки презентації допомогли учням засвоїти  матеріал, адже зорова пам’ять – це найцінніший скарб учня початкової  школи.
    Застосування інформаційних технологій дає широкий спектр можливостей для реалізації дидактичної мети, творчого розвитку, формування образного мислення. Використання інформаційно -комунікаційних технологій допомагає мені стати для дітей помічником, порадником у навчальному процесі та залучити всіх учнів до активного одержання знань і творчої діяльності.

6 коментарів:

  1. Схвалюю думку автора про те, що ІКТ - ефективний засіб підвищення інтересу до навчання, а також мотивації, наочності, науковості тощо. Теоретичне підгрунтя є. Хотілося б ефективного його впровадження у практичну діяльність. Не виявила вашої презентації про гриби. Бажаю втілення ідей ІКТ!

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую авторові за цікавий досвід.

    ВідповістиВидалити
  3. Погоджуюся, що використання ІКТ сприяє залученню всіх учнів до активного отримання знань.

    ВідповістиВидалити
  4. Повністю розділяю думку автора статті та колег, що впровадження в систему навчання інформаційно-комунікаційних технологій сприяє розвитку самостійності, творчих здібностей учнів, дає можливість змінити сам процес надання освітніх послуг. зробити урок більш цікавим і досконалим. І якраз природознавство - яскравий тому приклад. Дякую за інформацію.

    ВідповістиВидалити
  5. Згідна з Аллою Миколаївною, що саме ІКТ, є одним з важливих чинників у процесі формування основних компетентностей молодших школярів. Бажаю успіхів.

    ВідповістиВидалити